חוט ומחט

חוט ומחט סטודיו לחוגי אופנה ותפירה

"רק על עצמי לספר ידעתי"

ב- 10 בדצמבר 2011

שמי מלי ואני  נשואה ליונתן  אמא לארבעה "ילדים" גדולים ובוגרים וסבתא לרותם…

בילדותי גדלתי בבית  שאמא של תפרה עבודת קונפקציה  במשך כל היום כדי ללעזור בכלכלת הבית והמשפחה.

מאחר ואנחנו משפחה בת חמישה אחים ושלוש אחיות זה הייה הצורך והעזרה במאמץ.  אבא שלי שהייה

עוזר חייט בבנגזי שבלוב ויחד עם אמא שלי,  והנסיון של שניהם, כשאחד משלים את השני, הייה תופר ועוזר

לה לאחר שעות העבודה שלו שהתקימו מחוץ לבית. אבא שלי היה איש  עבודה , איש שעסק בפוליטקה, שהייה לו תפקיד

בכיר בהסתדרות. אבל תמיד מצא זמן לעבודה נוספת  בבית כדי לעזור יותר בכלכלת המשפחה.

בהיותי  בת תשע עשר, מעבר להשגחה על ארבעת האחים הקטנים לי, לאחר המון בקשות  הרש לי הורי לשבת וללמוד

לתפור על מכונת התפירה התעשיתית שלהם, בהתחלה הית נותת לי אמא שלי כשאבי לא הייה בבית לשבת על המכונה

שלו ולנסות לתפור תפרים "ישרים". לא תמיד זה הצליח, ולאט לאט ובשקט ללא ידיעת אבי היתה אמא מבקשת

ממני לעזר לה  לתפור על מכנת ה"אוברלוק" שזו מכונה  תפירה הפועלת עם סכין חיתוך גוזרת  וסוגרת את הקצוות

של הבד מסביב, ההספקהייה איתי בהתחלה, ומידי פעם כשאבי הייה חוזר הביתה הייה מתפלא !

איך אמא שלי הספיקה לתפור כל כך הרבה, עד התגלה הסיפור. ומאז הייה אבא שלי  מבקש ממני מידי פעם לשבת

על מכונת האוברלוק כדי לעזור. (כמובן שהייה פיצוי כספי הולם באותה תקופה,  ללכת לראות סרט קולנוע…)

ומשם החלה כל אהבתי למקצוע, כמובן שביסודי תפרתי חאית וולצת מחזור שהייתי החידה שסימה אותה.

תיכון בית ספר מקצועי, לימודי תדמיתנות של משרד העבודה, לימודי חוץ במכללת "שנקר",

One response to “"רק על עצמי לספר ידעתי"

  1. רות הגיב:

    מלי יקרה, הספור האישי שלך מרגש מאד.
    הצלחתך מרשימה ביותר.

    מאחלת לך עוד שנים רבות של עשיה בבריאות במיטבה תוך הדרכה והשראה ליוצרות רבות נוספות.

להשאיר תגובה

