חוט ומחט

חוט ומחט סטודיו לחוגי אופנה ותפירה

גרביים חמות לחורף – סדנא וירטואלית

ב- 19 בדצמבר 2011

מידי חורף יש לנו בעייה של נעלי בית. עוד כשבני בכורי הייה קטן לא הסכים לנעול נעלי בית וכך מידי שנה אני מוצאת את עצמי יושבת ותופרת להם גרביים חמות לימות החורף הקר  שלימים הפכו  "לגרביית".

ולקראת פתיחת הבלוג החלטתי להעלות סדנא וירטואלית  ל"גרביית"
בחירת הבדים:  אפשר להשתמש בבדי ריפוד עדינים.  בבדי ג`ינס. קורדארוי וכו` בחלק החיצוני. בבד הפנימי יש להשתמש בבדים נעימים  וחמים.  הבדים שאני השתמשתי הם בד חיצוני הוא בד דו שיכבתי שבאמצע מבודד באקרילן עדין.  בד פנימי איך לא פליס,  הבד הכי נעים לדעתי לא מחמם בדרגת חום בלתי נסבלת,  אפשר כמובן להשתמש  לסוליה בבד מסוג סקאי  או מהבד עצמו.
סקאי לא כל כך אהבתי את השילוב (אך בהחלט אפשר) זהירות מהחלקה.

סדר הפעולות :
1.  הנחת הגיזרה על הבד וגזירת הגרבית. יש לגזור שני זוגות בד חיצוני (תותים) 4 יחי
    וליגזור 2 זוגות` בד פנימי (פליס) 4 יחי`, שניים לרגל ימין שניים לרגל שמאל.
                
2.  סולייה (בסיס) נגזרות בשניי זוגות (4 יחי`) כמו בשלב  הקודם 2 זוגות מכל צבע 2זוגות לפנימי 2
    זוגות לחיצוני.
              
3. לתפור את אמצע "הגרבית"  חלק עליון עד לפיק תחתון (אבקש להתעלם מהפיק העליון באותו חלק
     ולתפור בין שני הפיקים במכונה)  יש לחזור על אותה פעולה גם בבד הפליס. (פנימי)
                  
4.  לתפור בחלק העליון בקו העליון תפר צמוד (קישוט) לקו בתפר.
                  
5.  לחבר תפר עליון בקו המסגרת פסליס לחלק חיצוני לפיק כשתפר נפגש עם תפר.
                 
6.  כך הוא צריך להראות לאחר התפירה.
7.  חיבור תפר צד לחלק חיצוני עם חיצוני.
8.  חיבור ביטנה פליס עם פליס תופרים כ- 5 ס"מ מלמעלה  ו- 3 ס"מ מלמטה כשמשאירים פתח
    באמצע כדי להפוך את הגרבית. (אפשרות נוספת להשאיר פתח בביטנה (פליס) בחלק של הסוליה)
                
9.   חיבור הסוליה לחלק החיצוני (בצד שמאל של החלק) יש 4 פיקים והם נקודות החיבור של הסולייה
     יש להקפיד בחיבורים ובכוונים של הסוליה, ויש מעט מילוי. כן אני יודעת זה פשוט מתבקש.
10. כשהסוליה תפורה בשני החלקים פנימי וחיצוני לפני שהופכים צריך לחזק את החלק הפנימי של
     הגרבית לחלק החיצוני תפר על תפר (בעגה הלא מקצועית מלוכלך על מלוכלך).
                
11.  בתקווה שההסבר יהייה ברור. לוקחים חלק פנימי פליס ומניחים על חלק חיצוני
      (כמובן בצד השמאלי של הגרבית) כשחלק סולייה פליס נפגש עם חלק סולייה שמאל (פנימי)
      של הגרבית.
12.  הופכים את הגרבית מהפתח שהשארנו מראש.
                
13.  מה שנשאר זה לתפור בתך ניסתר עדין ( פעם למעלה פעם למטה)
                
14.  להפוך לצד חיצוני לתפור כפתור או סרט קישוט כדי לסמן את כוון הגרבית לרגל ימין ולרגל שמאל
15. הצד ההפוך של "הגרבית"  (הצד המחמם) הפרח לא הפוך.
                            
16. כך נראות ה"גרבית" כשהן הפוכות על צד ימין שלהם.
                                           
17.  הפרח שב"גרבית"  מסרט ישר סאטן ועליו תפור כפתור.
                                           
     אני נהנתי  לעבוד על הסדנא תתחדשו ותהנו.
ניתן לראות את הסרטוטים לפי מידות בקבצי PDF
גרביית לילדים ,
גרביית לתינוקות ,
גרביית לנשים וגברים חלק א` המשך גרביית נשים וגברים חלק ב` ,
גרביית לנשים וגברים חלק 4א` , גרביית לנשים וגברים חלק 4 ב` ,
12 responses to “גרביים חמות לחורף – סדנא וירטואלית

  1. פנינה הגיב:

    מלי,

    איזו סדנא מקורית ומחממת.
    זה בדיוק מה שאני צריכה.

    המון תודה.

  2. רות הגיב:

    מלי יקרה, איזה יפי של רעיון. איזה יפי של הדרכה. איזה יפי של נתינה. עושה חשק לעשות מיד כאן, עכשו ומיד.

    תודה רבה על הבלוג. תודה רבה על שמצאת "אותי" שתפה לספור האישי המרגש.

    מלאה הערכה לפעלך.

    בהצלחה ואחולים לעוד הרבה שנים של עשיה יצירתית למען עצמך ולרווחת כלנו.

    בריאות טובה, שמחה וחג ארים שמח לך ולכל המשפחה.

    • חוט ומחט הגיב:

      שלום רות
      אני לא מצליחה לקשר בינינו אשמח אם תתני לי קישור לבלוג שלך.
      תגובותייך נעימות ומחממות,
      תודה

      • רות הגיב:

        יקירה, אין לי בלוג. אני מסתפקת בשוטטות בבלוגים של משקיעניות אחרות……. נהנית ומותירה עקבות"…..

  3. רעות הגיב:

    הי מלי,
    אני משפשפת שוב את יכולות התפירה שלי וכרגע מנסה לתפור אוברול לדורון הבת שלי שכבר בת 6 חודשים.
    אחרי שהעתקתי את השרטוט של כל החלקים על נייר פרגמנט והשארתי שוליים באורך סנטימטר לתפירה, אני רוצה לגזור את בד הפליז לפי השרטוט.

    השאלה שלי –
    איך אני יודעת מה מיקום הקווים המקורי ללא תוספת השוליים כדי שאוכל לתפור לפיה?
    זכרתי שבקורס השתמשנו בנייר קופי צהוב אבל ראשית אני לא זוכרת איך משתמשים בו ואשמח אם תרענני את זכרוני (שמים את הנייר קופי על הבד ועוברים עם הגלגלת? זה לא מסמן לי כלום….) ושנית, אני לא בטוחה שאפשר להשתמש בטכניקה הזו עם בד פליז.

    אני מנסה להימנע מלסמן את הקווים בעזרת חוט חליבה (החוט הלבן) כי זה קצת עבודה שחורה.
    יש טכניקה שאפשר לעשות ושכחתי אותה?
    אשמח מאוד לעזרה,

    תודה רבה,
    רעות (שעברה לגור בדרום הרחוק)

    • חוט ומחט הגיב:

      היי רעות

      אךךךךךך איך הזמן עובר כשנהנים, כבר שישה חודשים סחטן עלייך.
      סר הפעולות הוא כזה
      את ניר ההעתקה מניחים על שולחן העבודה ומעל את הבד יחד עם השרטוט
      ואז עוברים עם הגלגלת, מאחר וזה פליז מאוד קשהלהעביר גלגלת ושיראו את קווי המתאר,
      לכן אני מציע לך לקפל את שולי השרטוט ולסמן בגיר תפירה או עם טוש מתנדף (טש קסם)
      או עם כל כלי כתיבה בהיר אחר. (אפשר עיפרון אבל להעתיק חלש)
      לחילופין את יכולה לזכור שמסביב יש לך כך וכך ס"מ בכל חיבור, ואז אתלא צריכה להחליב, או לסמן.
      בהצלחה לך אני בטוחה בכך.
      אשמח לראות תמונה של האוברול המוגמר יחד עם דורון.

      *J*
      תודה מלי

      • רעות הגיב:

        תודה רבה על התשובה המהירה והברורה!
        אעדכן כשאסיים לתפור את האוברול 🙂

        חג חנוכה שמח,
        רעות

  4. שירה רגב הגיב:

    תודה רבה, זה מקסים….

  5. שירה רגב הגיב:

    תודה רבה,זה מקסים….

כתיבת תגובה

