חוט ומחט

חוט ומחט סטודיו לחוגי אופנה ותפירה

יצירה אחת ביום, בכל יום מימות השבוע, היום השני

ב- 12 בנובמבר 2012

היום אעלה ציפית לכרית, כמו שכתבתי אתמול  כרית נוי, עם רוכסן באמצע החלק האחורי כולל סרט פס פול  בשוליים.

פס פול הוא סרט שניתן לקנות אותו מוכן או כמובל להכין באופן עצמי בצבעי הבד שאיתו תרצי להשתמש.

ניתן לגזור את פס הפול באלכסון או ישר תלוי למה השימוש בו.

מהוא פס פול?

רצועת בד ארוכה המלופפת על שרוך עגול  ותפור בתפר לכל אורכו

   

רצועות בד שנגזרו לפי מדידת עובי השרוך + 0.7 מ"מ מכל צד                         השרוך בעובי הרצוי מלופף על השרוך כולל תפר

איך יוצרים פס פול?

לוקחים את רצועת הבד ומקיפים את  השרוך ומחברים בתפר באורך הרצוי . תמיד כדאי ליצור יותר סרט.

 

ליפוף הבד על השרוך                                   הבד לפני הגזירה (בד הכלניות של איקאה)

חומרים הדרושים:-

1. בד באורך 60X140 ס"מ של בד  כותנה,ריפוד, דריל, או כל בד אחר שתבחרי.

2. רוכסן באורך 40 ס"מ בצבע תואם לבד.

3. מספריים, סיכות, חוטי תפירה, גליון נייר וכרית למילוי

(תמיד כשאני יוצרת משהוא [כל דבר] אני משרטטת על הנייר ואז יש לי גיזרה לבאות)

4. כרית מילוי קנוייה בגודל 50X50

סדר פעולות:-

1. גודל ציפית לכרית  נוי  50X50  מידות נטו. כשמסביב אני מוסיפה 2 ס"מ לתפר.

רצוי לעגל את הפינות של הכרית מטעמי נוחות בתפירת הפס פול.

2.  באמצע חלק אחורי אני מוסיפה 3 ס"מ לתפר רוכסן זאת אומרת   29X30  כפול 2 יחידות

3. תפירה של 5 ס"מ מכל צד באמצע (לאורך) הרוכסן במרחק של 3 ס"מ מאמצע החלק. גיהוץ הקפל פנימה

5. הנחת הרוכסן על קן הקיפול בגיהוץ החלק הלא נכון (שמאל) של העבודה ,

חיזוק בסיכות ותפירה במכונה לכל האורך של הרוכסן.

6.להניח את סרט הפס פול שלנו  בקו האמצע של הכרית  ולתפור מסביב  (רצוי וכדאי להשתמש ברגל רוכסן)

כדי שהתפר יהייה צמוד, בסוף בנקודת המפגש יש להניח פס על פס.

7. לאחר תפירת אחד החלקים מסביב עם הסרט יש להניח את החלק השני של הכרית מעל (יפה ליפה) ימין לימין.

להפוך את העבודה ולחזור על קו התפר מסביב בתפירת מכונה.

(יש להשאיר קטע פתוח של הרוכסן על מנת להפוך את הציפית לכרית).

8. להפוך אל הציפית לצידה היפה ולהכניס את  הכרית שקנינו מראש לתוך הציפית.

9. לסגור את הרוכסן ולהניח במקום הרצוי.

חיבור הרוכסן בחלקו האחורי של הציפית

   

חיבור סרט הפס פול מסביב                                                   מילוי הציפית בכרית

ובמקומה על הכורסא.

תודה לכם על שהגעתם עד כאן

הכח  שלי להעלות עבודות ולפרט את  סדר הפעולות מגיע מכם, אז בבקשה השאירו תגובה.

אפשר בהחלט לשאול שאלות, אענה ברצון.

ואודה לכם על כל לייק בפייסבוק ואו הצטרפותכם לקבוצה שלי בחוט ומחט

מחר  אעלה עבודה נוספת.

מה עושים עם מגבות מטבח משוטוטת…..

מלי חוט ומחט

20 responses to “יצירה אחת ביום, בכל יום מימות השבוע, היום השני

  1. יונה הגיב:

    מלי יקרה, קלעת בול בהדרכה על הכנת סרט פספול, בדיוק מתאים לי למשהו אחר שאני מכינה 🙂
    תודה רבה
    יונה

  2. נורית הגיב:

    איזה יופי של רעיון כל יום. תודה על ההשקעה

  3. sharon הגיב:

    מלי, תבורכי. ההדרכה על סרט הפספול ובכלל מצוינת ומאד מובנת. תודה.

  4. תרי הגיב:

    תודה רבה על ההדרכה, זו הפעם הראשונה שאני מבינה איך עושים את הפס פול,יישר כח!!!

  5. עדנה הגיב:

    ינוסה בקרוב, רק לחדד את עניין הסרט – אני מעוניינת לנסות להכין כזה – השרוך צריך להיות גמיש? כזה שמשחילים בתיק שקית או שכדאי להשתמש בקשיח כמו חבל דק /מציפוי פלסטיק וכמובן תודה על היוזמה וההדרכה

    • חוט ומחט הגיב:

      היי עדנה
      השרוך יכול להיות כמו שרוכי נעליים עגולים, כמו שרוך של טרנינג (פחות אוהבת אבל אפשר)
      אפשר שרוך עבה או דק כמו של סנפלינג (המתאים גם ליפוף סלסילות). לא אוהבת את זה עם ציפוי פלסטיק
      הוא עלול לשבור אתת המחט במידה ועולים עליו בתהליך התתפירה.
      שמחה שזה מועיל.
      תודה לך

  6. Ady Hirsch הגיב:

    תודה רבה על ההדרכה המושקעת והברורה – בדיוק מה שאני צריכה לכריות שלי.

  7. חיה הגיב:

    למלי שלום, לאחר חיפוש מיגע ומתיש מצאתי אצלך באתר את ההוראות להכנת פספול לכריות. לקחתי על עתצי לתפור לבתי 10 כריות עם פספול ואני מקווה לסיים אותן עד השבוע הבא בעזרת ההוראות שלך

  8. קרן הגיב:

    תודה על ההדרכה,. בדיוק רציתי למצוא מקום שאפשר לקנות בו סרט פספול ועכשיו אני רואה שאפשר להכין לבד.
    תודה.

    • חוט ומחט הגיב:

      את סרט הפס פול ניתן לקנות האין ספור דוגמאות עם גדילים. ופונפונים, עם חרוזים ומעוטר בכל מיני צורות.
      אבל בהחלט ניתן ליצור פס פול מתוך הבד שלך לפי ההסבר שלי בקישור.
      תודה לך שוב
      וחתימה טובה
      מלי

  9. קרן הגיב:

    ושאלה, האם הסרט הזה מתאים גם לחצאית שצריכה לעבור כביסות?

    • חוט ומחט הגיב:

      כן הסרטים בטכניקה הזו מיועדים גם לכביסה חוזרת.
      ניתן ליצור אותם מבדי ליקרה כותנה, ג'ינס וכו'
      פשוט צריך להפוך בעדינות כדי שהחוט לא יקרע נקרע תוך כדי עבודה זאת בעיה קשה.
      כמובן שניתנת גם לפתרון.
      תודה

להשאיר תגובה

