חוט ומחט

חוט ומחט סטודיו לחוגי אופנה ותפירה

יצירה אחת ביום…… היום הרביעי

ב- 14 בנובמבר 2012

כידוע לכם מתחילת השבוע בכל יום אני מעלה יצירה ביום.

                               היום תיק בדגם  שקית

רציתי לציין כי לא אתן לא צריכות ליצור בכל יום את  אחד מהיצירות שלי, אני פשוט שמחה לשתף אתכן,

ליצור זאת לא הבעיה שלי רק תנו לי את הזמן, ומוזה ברב המקרים יש לי כך  שמה שנשאר זה זמן.

ואם יש לי זמן אני צריכה לתפור לי בגדים, אפילו בגדים פשוטיםכי אני לא הולכת עם בגדים קנויים.

(למעט 2 חולצות של טומי הלפיגר שקניתי לא מזמן בחו"ל). כן הכל אני תופרת   *Q*

מכנסיים חולצות, בגדי ערב,  בגדים ליום יום, ג'ינסים, ז'קטים ומעילים,  ומי שעדיין לא יודע זה מה שאני עושה למחייתי,

מלמדת נשים וילדות את יסודות התפירה, אומנות המחט ועוד….

בעבר העלתי סדנא ווירטואלית על איך להכין תיק בצ'יק מציפית  הפעם אעלה  תיק שקית עם קשירה

    

מראה כללי של התיק

התיק בנוי משני חלקים כשרצועת הכתף מחוברת בתפר בחלקו התחתון

חלקו העליון נסגר ע"י קשירה, פנים התיק עם ביטנה (מתוך שאריות בד כותנה שהייה לי  בהשג יד)

   

סקיצת דגם התיק                                                                          חלק הבסיס (אובלי) אליפסה         

גובה התיק (בחלק הקצר) 26 ס"מ                                                    יש ליצור מלבן  26X30  ס"מ ולעגל את הפינות

גובה התיק (החלק הגבוה) 40 ס"מ  (קפל בד)                                   ולסמן חלוקה חצי ורבע (כמו בסקיצה) לחיבור דפנות התיק

רוחב תחילת רצועת הכתף  5 ס"מ (קפל בד)                                                       רצועת כתף  

בהתאם לסקיצה יש לעגל מעט את גובה התיק                                       מידות לרצועת הכתף  10X75 ס"מ

                                                                                סדר פעולות:-

1. השרטוט כולל תפרים                                                                              5. לחזור על אותה פעולה ולגזור את הבד הפנימי (בד ביטנה)  

2. יש להכין את שרטוט הסקיצה על גליון נייר                                                      6. לגזור את הבד מתוך השרטוט לבסיס (חלק אובלי) חלק חיצוני ופנימי ביטנה.

3. יש לגזור את  חלקי השרטוט על קפל בד בהתאם                                               7. ליצור חלוקה של הבסיס חצי ורבע ולסמן (בהתאם לסקיצה)

4. כל חלק יש לגזור פעמיים  דהיינו זוג . ניתן לשלב צבעים שונים של בד                8.  לגזור את רצועות הכתף פנימי וחיצוני.

לא ציינתי את רצועת הקשירה בחלקו התחתון של התיק אורכם 25 ס"מ ונגזרים בצורת אוזניים של ארנב

(לא צילמתי כך שאין לי אפשרות להראות לכם… אני בטוחה שתצליחו אם תיצרו)

חיבורים ותפירה

1. יש להכין את רצועות הקשירה (גודמת אוזני ארנב) 2 יחי  לסגירת התיק

2. לחבר את רצועת הכתף לדפנות של התיר בקו חיבור הרצועה (רשום וכתוב בשני החלקים המתחברים)

3. לחבר את שתי הדפנות מחלק חיצוני אחד לשני.

4. לחזור על אותה פעולה החלק פנימי (ביטנה) ולהשאיר  פתח של 15 ס"מ  במרכז, להיפוך התיק.

5. חיבור הבסיס האובלי לחלק החיצוני ואת אותה פעולה לחלק פנימי (ביטנה)

6. להניח את רצועות הקשירה  (אוזני ארנב) בקו חיבור מרכז התיק.

7. להניח את התיק מבד חיצוני  לבד הפנימי (ביטנה) ימין לימין (יפה ליפה) לישר רצועות כתף.

8. להניח סיכות מסביב לתפור במכונה ולהפוך את כל התיק מהפתח הפנימי שהשארנו.

9. ניתן לתפור תפר מסביב.

10.  לתפור ידנית  בחוט ומחט את התפר הפנימי או בתפר קצה במכונה.

     

רצועת כתף                                                            שרוך קשירה אוזן ארנב

    

חלק פנימי (ביטנה)                                                                          קשירת הרצועה

אני בטוחה שהתעייפתם להיום אז כאן אני מסיימת

מחר אעלה שמיכה לתינוק  עבודה באפליקציה (וזה לא למכשירי טלפונים חכמים)

כמו תמיד מחכה לתגובותיכם. מודה מעל הדפים לכל אחת שנכנסת מציצה אבל השאירו את חותמכם.

זה חשוב לי לא פחות

תודה ולילה טוב

מלי חוט ומחט

9 responses to “יצירה אחת ביום…… היום הרביעי

  1. נורית הגיב:

    תודה. אפילו שלא אעשה זאת נחמד ללמוד טכניקות ורעיונות נוספים.

  2. Sari הגיב:

    היי מלי, אני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך כל פעם מחדש. ההסברים והתהליך ברורים מאוד והצבעוניות פשוט מהממת

  3. רק פרקר הגיב:

    רעיון ממש נחמד. נראה לי יכול לעזור אם תוסיפי תמונה של איך התיק יושב ממש על הכתף. זה בשביל המאותגרות תפירה וכיוון…

    תודה!

  4. דבי הגיב:

    מלי יקרה
    תודה רבה על השיתוף והאנרגיות הטובות
    שאת משקיעה בפרוייקט הזה.

  5. נעמי הרשטיין הגיב:

    תודה. יופי של רעיון

להשאיר תגובה

