מכתב פרידה – ניגמר


שלום חברות וקוראות בבלוג שלי

כבר כמה חודשים שאני רוצה לכתוב את הפוסט הזה, ותמיד מישהוא עומד מעלי ומצייץ לא עכשיו לא עכשיו  יש לך זמן.. אבל אין זמן……

ניגמר…אזל… תם…   כך אני מרגישה

כידוע לכם נשים וגברים אני מלמדת תפירה ואומנות המחט מעל ל- 30 שנה. שבהן כ- 10 שנים אני עצמאית. מנהלת בצורה נהדרת וביד רמה את הסטודיו שלי "חוט ומחט" ותחת ידיי עברות אין ספור תלמידות, נשים, נערות, ילדות ומעט גברים. ובשנה האחרונה הגעתי לרוויה מקצועית.

בחודש ינואר 2015 תוך כדי מחשבות והירהורים והמון המון מחשבות מה עושים כשניגמר "הסוס" ומרגישה קצת דהוייה ומחספסת. טוחנת את עצמי אורך ורוחב, שתי וארב, מתהפכת במחשבותיי מצד לצד, התלבטתי ולא מצאתי תשובה. כחודשיים אני בלבטים והירהורים עצמיים, עד ש…

בתחילת חודש מרץ 2015 כניסתי את הבעל הנפלא שלי שתמך בי לאורך כל הדרך ואת הבנים הנהדרים שלי והודעתי להם שדי נמאס לי להמשיך ללמד תפירה ואומנות המחט, ואת כל העשייה שלי הקורסים הסדנאות החוגים למינהם ואני סוגרת את העסק שלי את חוט ומחט.

הבעל הנפלא שלי הבין ומאוד שמח על הרעיון שאני אהייה יותר זמן שלו ואיתו ופחות בעבודה.

רז בן הזקונים (חייל) התאכזב מעט מה תעשי עם החיים שלך אם לא יהיה לך את העסק? ואת כל נושא התפירה והאומנות שאת כל כך אוהבת לעשות.  כי זה מה שהוא מכיר כל חייו מאז שהוא ילדון קטן.

אדם שהיה עזר כנגדי בכל קיבל זאת בהבנה ללא שאלות והפצרות מרובות.

הבנים הנשואים שלי חלקם שמחו יותר וחלקם פחות (סוף סוף תהייה סבתא פנוייה יותר).

בתיחלת חודש יוני 2015 הודעתי לכל הקבוצות שלי שאני מסיימת לעבוד ב- 29.7.15  ואני יוצאת לפגרה מאוד ארוכה ללא מועד חזרה אם ביכלל. היתה עצבות ענקית בין התלמידות חלקן בכו, חלקן לא מאמינות לי עדיין, מיותר לציין שיש לי קומץ נשים בקבוצת שתופרות אצלי בחוג קבוע מזה 4 – 10 שנים, להם מאוד קשה, כל קבוצה קיבלה זאת אחרת. המון המון דמעות לחלוחיות בעיין ועם גרון חנוק. אבל היתה לי החלטה שקולה שאני סוגרת את "חוט ומחט"

קבוצת הילדות המדהימות שלי שאני כל כך אוהבת אותן והן יודעות זאת, אשר חלקן לומדות אצלי כבר 3 – 4  שנים לא מאמינות מאוכזבות ועצובות מאוד מההחלטה שלי. איך אמרה לי אחת מהן אפילו כשאגדל אני אהייה כאן. אבל…. זה לא יצא !!!

אז מה אני מתכננת לעשות עם כל הידע העשיר שיש בתוכי אני לא ממש יודעת ועדיין לא החלטתי.

דברז או שניים אני כן יודעת,

אני רוצה לפתוח כאן בבלוג שלי סדנאות לימידה ווירטואלית, איך לתפור כל מיני פריטי לבוש או אקססוריז לתינוקות ולילדים, לעזור לכל המתקשות בתפירה. בעיות הצצות עם מכונת התפירה, והתיעצויות בכל. הרעיון הוא פשוט שילחו לי את הבעיות והקשיים שלכם בתגובה ואשמח לענות. מי יודע אולי בסוף אפתח פורום לנשים עם תחביב התפירה ולמקצועניות.

אני רוצה ומעוניינת להתנדב ולעבוד עם אוכלוסיית אתיופים באשר הם (כן ניתן להרים את הכפפה ולנסות למנף אותה). כידוע לכם עבדתי איתם בעבר.

לעבוד עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים ועוד……

אולי להעביר סדנאות מידי פעם ע"פ הזמנה של אומן אורח, סדנאות בוטיק ברחבי הארץ. אולי אלמד במתנ"ס זה או אחר. הכל עדיין פתוח. ובטח לא בתקופה הקרובה. אני תמיד אהייה מוכנה להצעות ולרעיונות מכם, ולהמשיך ליצור לעצמי ואולי לאחרים.

זמן התודות 

אני רוצה להודות בראש ובראשונה

ליונתן הבעל האהוב שלי 38 שנה על זה שהוא הולך איתי בכל צעד וצעד שלי, שותף לכל השיגעונות והאהבות שלי ולא עוצר אותי אף פעם, בילעדך לא הייתי מי שאני ומה שאני.

לילדים שלי שי רועי אדם ורז שאתם כל עולמי, עם התמיכה והעזרה לא הייתי מחזיקה כל כך הרבה שנים, אתם הכתר מעל ראשי!!!

לכלות הנפלאות שלי ריקי ושלומית אהובות שלי תודה על השיתופים על החיזוקים הארות והערות.

ולכם נכדים קטנים וחמודים שלי רותם זיו שליו נעמה ומעיין מעכשיו אני שלכם, סוכריות קטנות שלי האושר הבילתי נידלה של החיים שלי. מחכה להמשכיות ולבאות. אוהבת אתכם משפחה מצומצמת שלי.

תודה להורי ארביב ראובן ז"ל שנתן לי את הדחיפה לפתיחת העסק.

לאמא שלי ארביב שושנה שתבד"ל לחיים ארוכים ולבריאות איתנה. על היותכם לי כמיגדלאור.

לכל התלמידות שלי בעבר ובהווה תודה לכם על כל העושר ואושר שהענקתם לי. למדתי מכם לא פחות ממה שלמדתם אתם ממני. אני בטוחה שאשמע מכם.

תמיד אהייה כאן בשבילכן לשאלות ולתגובות    hutvemahat@gmail.com2603729_15

לפני שאני מסיימת יש שלוש סדנאות אחרונות בחודש יולי 2015 לפני יציאה לפרישה

"צעדים ראשונים בתפירה והכרת המכונה" סדנה בת שני מפשים

יום שני ה- 6.7.15 ויום רביעי ה- 8.7.15   בשעה 19:00 – 22:00  במקום  450  ש"ח  עלות  420 ש"ח

נרתיק חיתולים      יום שני    ה- 13.7.15 משעה 18:30 – 21:30  במקום 120 ש"ח     עלות 100 ש"ח

שמיכה שמחה      יום רביעי ה- 22.7.15  משעה 18:30 – 22:00 עלות  225 ש"ח

12 תגובות הוסף תגובה

  1. Michal Goldman-fux הגיב:

    מאחלת לך שתפגשי את עצמך במקומות קסומים ותמצאי "סוסים" חדשים שימלאו אותך
    ויאפשרו לך המשך מסע מוצלח ופורה
    מיכל

    1. חוט ומחט הגיב:

      תודה על מילים חמות. בגילי 57 אני בהחלט חייבת למצוא את הסוסים. אבל הפעם אולי סוסי "פוני" ולא את הסוס "הערבי" תודה שוב.

  2. הגיב:

    כל הכבוד על החלטת ההתנדבות. הדרך שבה בחרת מעיסוק ועבודה למעבר להתנדבות מרגש. בהצלח

    Date: Fri, 19 Jun 2015 07:12:50 +0000
    To: yaarinira@hotmail.com

    1. חוט ומחט הגיב:

      סביר להניח שבין ההתנדבות אמצא לי סוג של עבודה. חחייבת לעשות משהו.
      תודה לך.

  3. לירון בן דוד הגיב:

    מלי יקרה
    לפני 7 שנים לימדת אותי לתפור והכנסת אותי לעולם הקסום של מלאכת יד
    אני מודה לך על זה, נטעת בי יסודות שנשמרו בי כל השנים
    היית מורה מקצועית וסבלנית
    נעימה ופשוט אלופה
    כמה כייף לך שאת יודעת לעצור ולהפסיק וללכת אחרי חלום נוסף
    בהצלחה
    ובאהבה

  4. Talama Dagan הגיב:

    היי יקרה,
    סליחה על האיחור במענה – הנכד והוריו מתארחים אצלי חודש, השמחה רבה אך כמעט
    ואין לי זמן פנוי.
    קראתי את מכתבך וכמו כולן, אני מניחה, שמחתי עבורך והצטערתי עבורי. נהדר
    שהחלטת לשנות כוון, ולרענן את עצמך עם אותן תכונות הנתינה וכשרון ידייך
    המבורכות.
    אמנם לא הייתי תלמידה "פעילה" אבל בזכותך נכנסתי לעולם יצירה שלא הכרתי, ולא
    הבנתי בו דבר. אני בראשית הדרך, ומאד יחסר לי "הבית הפתוח" שהיה פתוח עבורי
    בכל זמן שהייתי זקוקה לך.
    הייתה לי זכות גדולה להכירך, מלי, נקשרתי אלייך למן ההתחלה, ואני מאחלת לך רק
    טוב ובריאות.
    באהבה רבה,
    תלמה

    1. חוט ומחט הגיב:

      תלמה תודה גם על היותך תלמידה לא פעילה. אך בשיעורי בית פתוח הצלחתי להקנות לך אהבה חדשה ישנה לתחום התפירה ובזאת אני בטוחה שהצלחתי.
      אני בטוחה שעדיין נפגש בהזדמנויות שונות ומשונות.
      תודה שוב מלי

  5. מיכל פלד הגיב:

    מלי מקסימה אחת
    איזה כיף לי שזכיתי להכיר אותך ואפילו להיות טיפה תלמידה שלך בכמה סדנאות
    למרות כל הידע שהיה מקודם – תמיד חידשת ולימדת אותי עוד משהוא והכל בנעם ובחביבות בלתי נגמרת
    מאחלת לך המון אושר ונחת והצלחה בהמשך מכל מה שתבחרי לעשות
    וכמובן תמיד יש את הפייס – אז נמשיך להיות בקשר

    1. חוט ומחט הגיב:

      התודה היא גם לך על שמתוך כל הפורומים יצא לי להכיר אותך אישית. ובסדנה כזאת או אחרת למדת דבר מה ממני. בחלט בזכות הפייסבוק יצא לנו להפגש ולהתעדכן דרכו.
      תודה על המילים החמות.

  6. אריאלה הגיב:

    שלום מלי!
    רק עכשו ראיתי את מכתב הפרידה שלך.
    הייתי אצלך רק בשתי סדנאות אבל בכל אחת מהן נהניתי מהמקצועיות שלך בהעברת ההדרכה .
    תהני מהשלב הבא בחייך
    אריאלה מבנימינה

    1. חוט ומחט הגיב:

      אריאלה זוכרת אותך לטובה.
      תודה על המילים החמות.
      כבר לודשיים שאני לא מקיימת חוגים וסדנאות נהנת מהשלב של חוסר התחייבות. אבל כן מתגעגעת מידיי פעם לעשייה.
      חג שמח ומועדים לשמחה

    2. חוט ומחט הגיב:

      תודה אריאלה. מצטערת שלא ראתי את תגובתך קודם לכן. שמחתי להכיר אותך לא פחות.

כתיבת תגובה